Can I go already?! - Reisverslag uit Huissen, Nederland van Jillian Dingstee - WaarBenJij.nu Can I go already?! - Reisverslag uit Huissen, Nederland van Jillian Dingstee - WaarBenJij.nu

Can I go already?!

Door: Jillian van Dingstee

Blijf op de hoogte en volg Jillian

14 Januari 2016 | Nederland, Huissen

Nog maar twee dagen te gaan, eigenlijk zelfs minder. Mijn kamer ligt vol met alles wat er mee moet, en nog heb ik het gevoel dat ik wat vergeet. Tegen de meeste mensen heb ik gedag gezegd en (volgens mij) is alles geregeld. Ik weet mijn officiële nieuwe adres en de reis is van het begin tot het einde uitgestippeld. Dat ik er klaar voor ben; daar is geen twijfel aan mogelijk. En man, wat ben ik er klaar voor. In de “Albany” groepsapp die wij hebben, gaat het de hele week maar over één ding; IK WIL GAAN! Na al het geregel, de stress en de zenuwen; is het moment bijna daar.

Misschien is het wel interessant om hier nog een paar feitjes neer te zetten over mijn verblijf en studie tijd daar!

De twintigste beginnen mijn lessen; de dagen ervoor zijn oriëntatie. De lessen die ik ga volgen heb ik zelf uitgekozen, we mochten uit (bijna) alles kiezen, en ik heb dus ook ruim de tijd hiervoor genomen. Uiteindelijk is de keuze gevallen op:
o Introduction to Sociology
o Positive Youth Development
o Childhood Behavioral Disorders
o History of Musical Theatre
o Literature and Film
o American Heritage
De eerste drie vakken sluiten mooi aan bij mijn opleiding. Misschien dat ik na de eerste les de haren uit mijn hoofd wil trekken, maar op dit moment klinkt het allemaal nog leuk. American Heritage is in feite les over Amerika; de geschiedenis, cultuur, etc. De twee overgebleven vakken; Musical Theatre en Literature and Film zijn mijn persoonlijke favorieten. Ik ben een sucker voor musical theater, ik weet bijna alles over Broadway, en de connectie tussen literatuur en film vind ik ook reuze interessant.

Ik verblijf samen met mijn partner in crime Femke in een dorm room met zijn tweetjes. Alumni Quad, Sayles Hall, suite 224 wordt voor deze paar maanden ons thuis. Alumni Quad is de verzamelnaam voor de gebouwen waar de meesten internationale studenten zitten, wat natuurlijk erg leuk is! Elk gebouw heeft een eigen “living room”, cafetaria, fitness center, etc.
Wat ik me goed realiseer is dat ik nu van thuiswonend, naar uitwonend ga. Op dit moment woon ik nog thuis; wordt er voor me gekookt, de was gedaan en gestreken (DANKJEWEL MAMA♥ ). Straks moet ik dit allemaal zelf gaan doen, met behulp van Fem. Een boekje “How to be an adult 101” was me misschien wel goed van pas gekomen ;)

Dat dit een avontuur gaat worden, dat staat vast! Vier maanden, ze zijn zo weer voorbij en dus is het belangrijk er het beste van te maken! Dit ga ik dan ook doen, alle mogelijkheden met beide handen aanpakken zodat, wanneer ik terugkom, ik een geweldige tijd achter de rug heb!

New York staat bekend om zijn mogelijkheden, de dromen die mensen waar willen maken. Mijn reis gaat bijna beginnen; en wat ben ik er klaar voor. Om te quoten uit een van mijn favoriete musicals op dit moment Hamilton: “In New York you can be a new man!”

  • 14 Januari 2016 - 19:12

    Iris:

    Lieve Jill,

    Heeel veel plezier!!
    Het wordt vast een geweldige tijd en gelukkig heb je Fem voor als je je lieve familie te erg mist!
    Niet dat je daar tijd voor hebt natuurlijk, je gaat allemaal leuke dingen doen... (met een beetje school er tussen door).

    Ik ben ook supertrots op jou en Fem, en mogen we elkaar maar snel weer zien!

    Love you,
    Ris

    P.S, please don't become a man.

  • 14 Januari 2016 - 19:15

    Natasja:

    Tegek Jill.... heel veel plezier de aankomende maanden. Ik zal je blog met veel plezier volgen...
    Doe veel mooie en leuke herinneringen en ervaringen op...echt heel gaaf dat je dit avontuur aangaat...
    Veel liefs Natasja

  • 15 Januari 2016 - 00:29

    Manuel:

    Hi Jillian, het is dan eindelijk zover! The States!

    Ik wens jou een heel goede reis, een fijn verblijf, vele leerzame uren, veel lachen en lol hebben, ons niet te veel missen, en geen lelijke cowboys zoenen (door 'n drankie). (lach)
    New York city ga je ook doen hè.....zijn wel niet 't meest vriendelijke volk van u.s. ,maar misschien veranderd dat als jij geweest bent.
    Het gaat jou daar allemaal wel lukken, ben ik wel van overtuigd (ben je serieus genoeg voor).
    Pas goed op elkaar in dát wild west!

    Vele groeten, see'ya. ps low four van Scotty.

  • 20 Januari 2016 - 11:52

    Priscilla:

    Hi schatteke,

    Ik volg je hoor....en mamma houdt me natuurlijk op de hoogte!

    Alle liefs,
    Priscilla X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jillian

Follow me as I spend four months in Albany, NY, for my minor abroad.

Actief sinds 24 Dec. 2015
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 9697

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 18 Mei 2016

Albany Trip

Landen bezocht: